Márkázott szórakoztatás
Szerepeljen a terméked a Brander sorozatban
Amíg a klasszikus reklám általában 30 mp-es spot és egyre nagyobb nehézségekkel küzd, addig a termékelhelyezés műfaja virágzik! Változik a fogyasztó, túl nagy a reklámzaj, a reklámozók ráerőltetik magukat a közönségre, ami nem hozza a kívánt eredményeket.
Miért működik jól a Termékelhelyezés/product placement? Ajánl, bemászik a tudatalattiba, úgy győz meg, hogy észre sem veszed és azon kapod magad hogy Nike cipőt vásárolsz mert Marty McFly-on olyan jól nézett ki.
Értéknövelés, Ismertségnövelés, Emlékeztetés, Imázsjavítás.
• A fogyasztó, befogadó állapota: Magas fokú figyelem, nyitottság
• Hosszú élettartam (akár több év) plusz költségek nélkül
• Akár főszereplő is lehet a márka, rengeteg megjelenéssel, mint a Fedex és Wilson a Számkivetettben.
• A filmekben hihetően jelenhet meg a márka.
A siker kulcsa: integrálódni a történetbe
A filmben elhelyezett termék sikeresen veszi fel a harcot a reklámkerüléssel
Fontos kérdés, hogy a termék csak megjelenik a képben vagy beszélnek is róla, esetleg használják is, és egyszer vagy többször tér-e vissza. Számít a megjelenés súlya, a termék helye a vásznon (képernyőn), de az is, hogy mennyire integrálódik a történetbe és kapcsolódik a főszereplőkhöz. Ha a termékmegjelenést beleerőltetjük a műsorba, a nézők reklámként fogják értékelni, és ezzel rögtön elveszítjük az összes előnyét, mint az egyedi megjelenés, a reklámmentes környezet, az adott műsorhoz való tartalmi kapcsolódás, illetve a műsor nézőivel kialakítható érzelmi kötődés.
A beágyazottság a legnagyobb előny
Más reklámeszközökhöz képest milyen pluszt tud nyújtani a termékelhelyezés? Azt a közeget, amit a fogyasztó magától választ. A beillesztettséget, amitől olyan könnyedén siklik át a fogyasztói gondolatba, érzésekbe, amit üzenni szeretnénk, ahogy sehol máshol - de csak akkor, ha jól csináljuk.
Szakmázzunk kicsit
A reklámszakma egyik, ha nem a legnagyobb kihívása mára már az, hogy megoldást találjon a folyamatos reklámkerülésre a nagymértékű reklámzaj végett. Az egyre inkább célcsoporttá váló Y és Z generáció számára a hagyományos reklámstratégiák már irrelevánsak, nem lehet meríteni a régi tapasztalatokból, sőt idegesítőek számukra a régi stratégiák, ahol csak tudják kerülik is őket. Itt nem a termék, hanem a történet van a középpontban, éppen ezért nem érzi a fogyasztó azt, hogy reklámot is befogad - mert befogadja és ez a lényeg!
A (tartalomfogyasztást megszakító) reklámok hatékonysága egyre rosszabb, az ilyen hirdetéseket elutasítók, vagy blokkolók száma egyre nő. A megoldás a szerkesztőségi tartalom és a hirdetés közti határ elmosása. Ahogy minden mást, ezt is lehet jól és rosszul is csinálni. Ha érdekes a történet, ügyes a történetmesélés, jól illeszkedik a szerkesztett tartalomba, akkor szeretni fogja a közönség. És csak akkor fogja szeretni. Hogyha egy álcázott hirdetés a tartalom amit készítünk és ordít róla hogy tartalom csak a látszat kedvéért készült köré, túlságosan direkt módon jelenik meg a márka, akkor nem lesz sikeres a törekvés.
Egy kiváló branded content kampányt (márkázott tartalom) azoknak a cégeknek lehet csinálni, akik ismerik a közönségüket, és önmagukat is. Tudják mit adnak, mire képesek és az kinek és miért jó! Tisztában vannak a saját célkitűzéseikkel, és értékeikkel, ismerik a márka fogyasztói táborát, vagyis pontosan meg tudják határozni a buyer personat, hogy mit akarnak mondani, kinek, és azt hogyan akarják elmondani. A jó branded content kampányok jelentik a reklámszakma jövőjét. Ehhez viszont olyan támogatókra van szükség, akik értik a szakmát és megfelelő stratégiát tudnak választani a cégeknek a kommunikációjához!
Hódítsd meg az internet népét
LÉGY AZ EGYIK NYERTESE A BRANDER SOROZAT VÍRUSMARKETINGJÉNEK
Mutatjuk milyen lehetőségeid vannak, a linkre kattintva: https://www.brander.hu/sorozat