BRANDER
Tűnj ki a TÖMEGBŐL!
Betöltés, kérlek várj!
A piaci verseny nem állt meg..
írta: BRANDER - 2021. március 03.

A piaci verseny nem állt meg, még a korona vírus árnyékában sem.
Te újraindulsz vagy ki sem szálltál?

„A Kiadónknál mi most többet költünk a marketingre, mint bármikor, hiszen: a túlélés záloga, hogy pótolni tudjam a kieső bevételeinket”

Ha eddig nem tetted meg, itt az ideje, hogy megtervezd a 2021-es marketing stratégiád. Ha erre az a válaszod, hogy „Majd akkor foglalkozom vele, amikor ismét helyreáll minden”, akkor ez a cikk Neked szól!

A marketing kulcsfontosságú szerepet tölt be bevételeink megteremtésében és megtartásában, hiszen ügyfélszerző- és megtartó ereje van.

Rengeteg vállalkozás első lépése volt a koronavírus járvány kitörésekor, hogy lefaragta a marketing költéseit. Mára hatalmas blog- és holnaptemetők nyíltak meg és teltek be. Nincs ez másképp bármely más médiummal. Sokan kapcsoltak túlélő üzemmódba és minimalizálták a kiadásaikat. Általában az első terület, amitől elvonják az erőforrásokat, az a marketing. A legtöbb cég döntéshozója ilyen esetekben abba a kezébe harap, amelyikbe nem kellene. Lehet csendben maradni, kivárni, de biztos ez a helyes döntés? Attól hogy megállítod az órádat, az idő is meg fog állni? Egy biztos, szigorúan tilos bármely válság idején a marketingbüdzsét megvágni, elzárni, felfüggeszteni, mert azzal elhagyod a piacot.

Ahogy a reklámszakmában elterjedt mondás is tartja: ha minden jól megy, nem árt hirdetnünk. Azonban, ha rosszra fordulnak a dolgok, muszáj reklámoznunk.

Akik visszafogják a marketing-erőfeszítéseiket, igazából a hosszú távú piaci részesedésüket sodorják veszélybe. Teljesen logikus, hogy akkor a legkönnyebb versenyelőnyt teremteni, amikor mindenki más behúzza a féket. Tehát ki fog jól járni? Aki nem állt meg.

Ahogy John Quelch, a Harvard Business School marketingprofesszora fogalmaz: „A sikeres vállalat a válság idején sem mond le a marketingstratégiáról, hanem azt a megváltozott körülményekhez igazítja.”

Egy válság magában hordozza azt a lehetőséget, hogy a vállalaton belül pozitív kimenetelű, gyökeres változásokat vezessünk be, fejlődjünk. Olyan helyzetbe kerültünk, amely rákényszerített arra, hogy optimalizáljuk a folyamatainkat, mérlegeljük a hatékonyságunkat és új, akár a konvencióktól eltérő megoldásokat keressünk a felmerülő kérdésekre, problémákra.

Például, a cégünknél pandémia alatt született a Brander, a cégvezető hosszú évek után megtanulta elengedni azokat a folyamatokat, amihez ragaszkodott, és asszisztenst vett fel, hogy a munkájának egy részét más végezze a jövőben. Így ő tud fókuszálni a termékfejlesztésre, és a döntések minél optimálisabb, jobban átgondolt meghozatalára. Többek közt arra is, mire költsön a cég, hogyan kommunikáljon.

Folytassuk a következetes márkaépítést és a közönségünkkel való kapcsolattartást. Ehhez nélkülözhetetlen a havi marketingstratégiák kidolgozása (mert csak tudatosan érdemes, hiszen most végképp nincs arra keret, hogy az ablakon szórjuk ki), melynek csatornái lehetnek blogposztok, e-mailek, PR-tartalmak, hírlevelek,hirdetések, illetve ezek bármilyen jellegű (online-nyomtatott) kombinációja. Ami ilyenkor kiemelten fontos – különben is, de nehéz helyzetben csak tudatosan szabad költeni – hogy a célcsoporthoz szóljunk. Az ilyen kommunikációknál nem szükséges túlköltekezni, csak következetesnek lenni, hogy relevánsak maradjunk, a költségvetésünk átlépése nélkül.

A marketing szakma alapelvei a körülményektől függetlenül ugyanazok maradtak:a kereslet és a kínálat párosítása, igények kielégítése, ismerjenek meg, kedveljenek meg, bízzanak benned, üzleteljenek veled és ajánljanak másoknak is.

A piaci verseny nem állt meg - BRANDER*HU

A marketing tehát a vészterhes időkben sem áll le, sőt magában hordozza a fejlődés lehetőségét. A válságmarketingre való áttérés továbbá a következő előnyöket hozhatja magával:


 Megtanít a gyors alkalmazkodásra: hiszen reagálnod kell egy helyzetre és aszerint folytatni a működésedet, marketing kommunikációdat
 Még inkább szem előtt fogod tartani az üzleti céljaidat: amikor nem engedheted meg magadnak, hogy ne felelősen hozz döntést
 Hatékonyabb és jobb minőségű folyamataid lesznek: mert minden kiadáshoz bevételnek kell párosulnia, ehhez pedig optimalizálnod kell az idődet, az összes folyamatodat
 Produktívabb leszel: A produktivitás a minél hatékonyabb munkavégzést jelenti, a hatékonyabb munkavégzés pedig több bevételt generál

Az alkalmazkodókészség most fontosabb, mint valaha, hiszen az egy éve kialakult helyzetben komoly versenyelőnyhöz lehet jutni a marketing áramlatok meglovagolásával és a megfelelő stratégiák alkalmazásával

Válságálló marketing stratégiák

A jó válságálló marketing stratégiának három fő szabálya van:

1. Ne essünk abba a hibába, hogy ész nélkül elvágjuk a marketing kiadásainkat, tehát ne rúgjuk ki magunk alól a széket, amin ülünk.
2. Vizsgáljuk meg, mi változik célközönségünk fogyasztási szokásaiban a válság hatására, és reagáljunk rá!
3. Rendszeresen gyűjtsünk adatokat teljesítményünkről (Mérjünk), elemezzük és értékeljük őket, így növelve a konverziót!

Nagyon fontos arról meggyőződni, hogy a vállalkozás összes online felülete világosan közli a meglévő és potenciális ügyfelek számára, hogy még mindig teljes gőzzel zajlik a gazdasági tevékenységünk. Frissítsük a nyitvatartási időt, hirdessük meg a legújabb ajánlatainkat és továbbra is lépjünk kapcsolatba a fogyasztóinkkal. Ne engedjük egy pillanatra sem a közönségünknek, hogy arra a következtetésre jussanak, hogy a vállalkozásunk megingott, vagy már nem is él. Ha a köztudatban maradsz, nem adsz arra esélyt, hogy a konkurenciádhoz forduljanak a vásárlóid, partnereid.

Ne hagyjuk abba a marketinget a válság idején!

A lényeg az, hogy szigorúan ragaszkodjunk a marketing-költségvetésünkhöz, próbáljunk meg leginkább logikai mintsem érzelmi alapú döntéseket hozni, hiszen a következetes és állhatatos marketing az egyetlen hatékony mód.

Peter Druckerosztrák-amerikai menedzsment-író szavaival zárjuk a cikket:
„A marketing és az innováció eredményeket hoz, az összes többi az költség.”

Korábbi bejegyzések


Milyen a jó vezető?
írta: DMA.hu - 2021. február 24.