BRANDER
Tűnj ki a TÖMEGBŐL!
Betöltés, kérlek várj!
Arculat és Imázs
írta: BRANDER - 2021. január 12.

Az arculat egy cég, vagy közösség azonosítására szolgáló külső jegyek (formák, színek, képek, hangok stb.) összetett rendszere.

Egységes és tudatos megjelenés, amely összetéveszthetetlen és sajátságos jegyeket hordoz az adott szervezeten belül és annak kifelé irányuló kommunikációjában. Segít a beazonosításban és az egységes szervezeti megjelenésben, amely az ügyfeleknél az első benyomást jelenti. Legyen szó egy kis- és középvállalati szegmensbe tartozó cég megjelenéséről, vagy egy óriásvállalatéról, az arculatnak professzionálisnak, egyedinek és könnyen felismerhetőnek kell lennie. Az egyedi arculat, az egységes megjelenés minden szervezetnek segít abban, hogy környezete pontosan beazonosíthassa, és véleményüket a saját céljai szerint formálja. Az egységes, átgondolt arculat kiegészíti a személyes megjelenést és önmagában képviseli a szervezetet. A jó arculat képes eladni, egy rossz pedig veszteséget termelni.

Fontos, nem szabad összetéveszteni az imázst az arculattal!

Képzeld el az arculatot úgy, mint egy puzzle-t, aminek vannak darabkái (arculati elemek) hogyha összerakod, kiadja magát egységes képpé. Akkor lesz kielégítő a látvány, hogyha a darabkák pontosan illeszkednek. Tehát ha nincs egységes koncepció, mert a logód lila de a névjegykártyáid kékek viszont a weblapodon a zöld dominál, szétesik a rendszer. Hogyha nem összefüggő a kép, akkor nem csak hogy nem jegyeznek meg de bizalmat sem fogsz tudni kiépíteni. Ezek voltak a külsőségek, így értelemszerűen, jöjjön a belső. - Ez lesz az imázs!

Az imázs egy belső kép, ami az üzletfeled vagy vevőd fejében alakul ki a cégedről, márkádról, rólad. Egy észlelés.

Befolyásolhatja persze az arculat, viszont minden más is amit a cégről, márkáról hallanak, olvasnak, tapasztalnak, amit a veled és nálad dolgozó emberek elmondanak.

Ami jó hír, hogy mind az arculat, mind az imázs alakítható egy hozzáértő grafikus, szakember és a Te segítségeddel!

Kommunikálj úgy, hogy az a céged javát szolgálja.

Korábbi bejegyzések


Tartalommarketing
írta: BRANDER - 2021. január 05.