Használd okosan – na de hogyan?
Az nem kérdés, hogy a videó az egyik leghatékonyabb eszköz, hogy kommunikáljunk leendő vásárlóinkhoz és üzleti partnereinkhez.
Legyen szó image-, termék vagy cégbemutató videóról, nem elég elkészíteni, el is kell juttatni a célközönséghez. A videónkat feltölthetjük a weboldalunkra, közösségi média felületeinkre vagy aláírásunkba ágyazhatjuk, kiküldhetjük hírlevélben közvetlenül .. de mi fontos még?
Ha azt halljuk Youtube, sokan arra gondolunk, csupán a szerencsén múlik a találati lista, ez azonban nincs így – ahogy a Google kereső esetében sem.
Tudtad, hogy a YouTube videóidat is tudod optimalizálni?
Ahhoz hogy sikeres légy a minőségi tartalomgyártás mellett (amiben a segítségedre vagyunk) a megfelelő keresőoptimalizálás is elengedhetetlen. Cél hogy az online tartalmaida YouTube keresőmotor találati listáján előkelő helyen végezzenek, lehetőleg az első oldalon.
Feladatok:
- a csatornád megfelelő optimalizálása
- címkék és releváns kulcsszavak felkutatása, alkalmazása
- egyedi értékes tartalom készítése
- a felhasználók (ez esetben nézők) ösztönzése
- ahogy mindig, a teljesítmény mérése és az adatok elemzése
Nagyon fontos, ha még nem állsz készen, akkor ne töltsd fel a videódat, ugyanis az első 48 óra kritikus fontossággal bír. Ahogy feltöltötted a videót, már el kell végezni a fenti lépéseket, nem szabad várni velük. Tehát felkészülten kell indítani a YouTube tevékenykedésedet. Ha a YouTube nem tudja eldönteni (már az elején) miről szól a videód, kinek szól a videód és a nézőknek sem egyértelmű, akkor nem csak, hogy az interakció marad el de sajnos le is pontoz Téged a videó megosztó. Innen visszajönni nagyon nehéz.
Természetesen ha úgy döntesz 1-2 hét után hogy módosítanál a csatornád borító fotóján vagy a leírásán, megteheted, de továbbra is arra koncentrálj hogy már a feltöltés pillanatában is eleget tegyél minden elvárásnak.
1. Egyedi tartalom:
Elengedhetetlen hogy a tartalom amit gyártasz, ne legyen vontatott, unalmas. Gondolj erre mint egy jó filmre. Ha leül a sztori, akkor átkapcsolsz. Az ideje mindenkinek drága és kevés van belőle. Tekints úgy a videóra, ha nem köti le a néző figyelmét, nem elég lendületes és értékes a tartalom, akkor „x”. Minél jobban beleéled magad, minél inkább érezhető hogy neked fontos amit közölsz és hiszel benne, annál nagyobb az esély rá hogy a néződben és bizalmat keltesz és követni fog Téged.
2. Állítsd be a csatornádat és optimalizáld:
Válassz beszédes nevet, ami jól megjegyezhető és érthető. Ajánlott a márkádat szerepeltetni a nevedben kiegészítve a feldolgozott témával. Például ha ezt az írás videó formájában jelenne meg, akkor ez lenne a címe „Brander YouTube SEO tanácsok”
Ha keresőoptimalizálás kerül szóba, a kulcsszókutatás mindig eszedbe kell jusson. Ha a Google-nél már rögzült benned, akkor rögzülnie kell a világ második legnagyobb keresőmotorja vonatkozásában is. A lényeg, hogy megtaláld azokat a kulcsszavakat, amelyek a leginkább vonzzák majd hozzád az érdeklődőket. Tudnak működni az egyszerű módszerek – kezdj el gépelni a keresőbe és a leggyakrabban megjelenő találatok ugranak fel, vagy már népszerű csatornákról lesünk ötleteket, mik a felkapott szavak.
Mi még ajánljuk:
https://trends.google.com/trends; https://keywordtool.io; https://www.tubebuddy.com
3. Adj leírást a csatornádhoz:
Fogalmazd meg, miről szól és kinek szól. Pakold tele releváns kulcsszavakkal, de kerüld a direkt kulcsszó halmozást, mert azzal többet ártasz, mint használnál.
4. Ügyelj a megjelenésre:
Ajánljuk a YouTubeStudio-t, ugyanis ez az a felület, ami lehetőséget biztosít, hogy testre szabd a csatornádat és meghatározd a vizuális megjelenésedet. Adni kell a külsőségekre, mert jobban teljesít az a csatorna, amelyik összeszedett, ízléses fejléccel és profilképpel rendelkezik.
4 + 1 CTA
A CTA a személyes kedvencünk! Mivel a videók legfőbb feladata hogy késztessék a nézőt az interakcióra (ami bármi lehet: vásárlás, követés, átkattintás) ki kell használni a YouTube eszköztárát, ami kifejezetten erre a célra szakosodott. Helyezz el kattintható linkeket. Szinesíti a videót az, hogy ösztönözzük a nézőket már videó közben – „pl. kattints a jobb alsó sarokban levő gombra hogy feliratkozz és ne maradj le..” Nem utolsó szempont az sem, hogy az átkattintásoknak köszönhetően ezek a linkek is növelik videónk keresőoptimalizáltságát.
Hogyha ezeket mind betartottad, akkor elmondható, hogy jól optimalizált a csatornád. Innentől már csak az a feladatod, hogy folyamatosan, jó tartalmakat gyárts és rendszeresen fel is töltsd, továbbra sem elfelejtve a fentieket.