A profit fontos tényezője a cégnek.
Tulajdonképpen enélkül felesleges céget vezetni. Ki szeretne teljesen ingyen, vért és verejtéket nem kímélve dolgozni? Nem kell pénzmotiváltnak lenni azért, mert a cégvezető szeretne valódi hasznot magának. Egyszerűen ez az észszerű viselkedés, ha már felelősséget vállalunk és dolgozunk, akkor kapjunk érte bőséges pénzt. Bemutatjuk, hogyan tudsz kevesebb munkával több profitot realizálni magadnak a cégeddel!
                    
                  
 Fontos, hogy pontosan tudjuk, hogy mit is jelent a profit szó.
                    
                    Profit:
                    Elért tiszta jövedelem; a bevétel azon része, amely a költség levonása után marad. Az a haszon vagy többlet, amely a kiadások és bevételek különbségéből származik; nyereség.
                    
                    Eredet:
                    [profit < francia: profit < latin: profectus (siker, előrehaladás) < pro- (előtag; hasznára, előre) + facio (okoz, tesz)] 
                    
                    (forrás: wikiszotar.hu)
Azért fontos ezt tudni pontosan, mert ha nem határozzuk meg a szónak a pontos jelentését, akkor majdnem esélytelen, hogy valaha is tényleges, jelentős profitra tegyünk szert. Ha tudjuk, pontosan mit akarunk, már egy lépéssel közelebb vagyunk a célhoz. NAGYON FONTOS tényező az, hogy a nyereséget úgy növeljük, hogy az árbevétel marad ugyanannyi. Nem az árbevétel növeléséről fogunk most írni, hanem a profit növeléséről! 
                    
                    OLYAN TERMÉKET/SZOLGÁLTATÁST ADJ EL, AMIN KERESEL!
                    
                    3 alap lépés:
                    - Vizsgáld meg, melyik termékeken van nagyobb árrésed.
                    - Alaposan figyeld meg, melyik termékedet keresik a legjobban az ügyfelek.
                    - Szűrd ki azokat a termékeket, amelyeken nagy a figyelem, viszont aligha van rajta hasznod. 
Ez a 3 lépés segít abban, hogy minden olyan terméket/szolgáltatást kiszűrj, melyen nem keresel, illetve megtalálj minden olyan terméket/szolgáltatást, melyen hasznod van és keresik is. Már logika alapján biztosan érted, hogy miért jó ez, de azért levezetjük még: amennyiben minden olyan terméken, melyen nem keresel, nem lesz figyelmed, akkor 2-3x annyi figyelmet tudsz helyezni arra, melyen keresel. Ha a hirdetésekben, értékesítésekben, kommunikációban mind ezekre helyezzük a figyelmet, akkor bizony akár kétszerezni is lehet a cég nyereségét, és még csak nem is kell többet dolgozni. Ilyenkor fel szokott merülni az a probléma, hogy: „De akkor elveszítem a vevőim felét!”, „Ezeket a termékeket nem lehet elhanyagolni!”, „Nem merem elengedni ezeket, mert ezek hozzák a nagy vevőket.” Ezeket az aggódásokat megértjük, de van egy fontos adat. Nem kell kidobni ezeket a termékeket, csak le kell venni róla a figyelmet. Nem kell vele foglalkozni, hanem foglalkozz azzal, amin keresel is pénzt. Amit ajánlunk, hogy abszolút felesleges foglalkozni azokkal a termékekkel, melyeken nem keresel, vagy foglalkozhatsz vele, de akkor add annyiért, hogy megérje.  1 hónap múlva – ha esetleg nem foglalkoznál tovább azzal a termékkel – úgysem fogják keresni az emberek.
                    
                  
 Mondunk egy jó példát, ami az egyik ügyfelünknél történt:
                    
                    egy bolthálózatról van szó, ahol árulnak mosószereket is. A nevesebb mosószereken volt nekik 2-3% haszon a maximum, de amiatt, hogy sokat foglalkoztak vele (hirdetés, eladás, szállítás stb.) már mínuszos lett az egész. De a tulajdonos fejében az volt, hogy ezeket kell hirdetni, mert ezért jönnek be a vevők. (Bár ez nem volt igaz). Ezeket rakjuk szem elé, és ezeket nyomjuk előre. Nem volt nyereséges a vállalkozás. Megtanítottuk az árazásnak ezt az első lépését, és a döntése az volt, hogy legalulra rakják ezeket a mosószereket, szemmagasságba pedig azokat, amelyeken jobban keresnek. Továbbá megtaláltuk, hogy a frissárun van a legnagyobb haszon, így elkezdték azt hirdetni, azt előre tolni, azt terjeszteni, hogy náluk van a legjobb frissáru. Így minden figyelem lement a kevés hasznú termékekről, és sokkal kevesebb munkával, többet tudtak keresni. Valahogy sokkal több frissáru fogyott. Vajon miért? Mert azon lett a figyelem. 
                    
                    Ilyen egyszerű. Semmilyen ördöngösség nincs benne, csak logikusan és egyszerűen azért dolgozz, amiből a legjobban meg tudsz élni.
                    
                    Ez az első lépése annak, hogy kevesebb verejtékes munkával, sokkal nagyobb nyereséget tudj elérni a cégeddel. Ezzel sokkal kevesebb stresszt és több stabilitást elérve. 
                    
                  
 
 




