Márkázott szórakoztatás

Amíg a klasszikus reklám általában 30 mp-es spot és egyre nagyobb nehézségekkel küzd, addig a termékelhelyezés műfaja virágzik! Változik a fogyasztó, túl nagy a reklámzaj, a reklámozók ráerőltetik magukat a közönségre ami nem hozza a kívánt eredményeket.

Miért működik jól a Termékelhelyezés/product placement? Ajánl, bemászik a tudatalattiba, úgy győz meg hogy észre sem veszed és azon kapod magad hogy Nike cipőt vásárolsz mert Marty McFly-on olyan jól nézett ki.

Értéknövelés, Ismertségnövelés, Emlékeztetés, Imázsjavítás.
A fogyasztó, befogadó állapota: Magas fokú figyelem, nyitottság
Hosszú élettartam (akár több év) plusz költségek nélkül
Akár főszereplő is lehet a márka, rengeteg megjelenéssel, mint a Fedex és Wilson a Számkivetettben.
A filmekben hihetően jelenhet meg a márka.

A siker kulcsa: integrálódni a történetbe

A filmben elhelyezett termék sikeresen veszi fel a harcot a reklámkerüléssel

Fontos kérdés, hogy a termék csak megjelenik a képben vagy beszélnek is róla, esetleg használják is, és egyszer vagy többször tér-e vissza. Számít a megjelenés súlya, a termék helye a vásznon (képernyőn), de az is, hogy mennyire integrálódik a történetbe és kapcsolódik a főszereplőkhöz. Ha a termékmegjelenést beleerőltetjük a műsorba, a nézők reklámként fogják értékelni, és ezzel rögtön elveszítjük az összes előnyét, mint az egyedi megjelenés, a reklámmentes környezet, az adott műsorhoz való tartalmi kapcsolódás, illetve a műsor nézőivel kialakítható érzelmi kötődés.

A beágyazottság a legnagyobb előny

Más reklámeszközökhöz képest milyen pluszt tud nyújtani a termékelhelyezés? Azt a közeget, amit a fogyasztó magától választ. A beillesztettséget, amitől olyan könnyedén siklik át a fogyasztói gondolatba, érzésekbe, amit üzenni szeretnénk, ahogy sehol máshol - de csak akkor, ha jól csináljuk.

Szakmázzunk kicsit

A reklámszakma egyik, ha nem a legnagyobb kihívása mára már az, hogy megoldást találjon a folyamatos reklámkerülésre a nagymértékű reklámzaj végett. Az egyre inkább célcsoporttá váló Y és Z generáció számára a hagyományos reklámstratégiák már irrelevánsak, nem lehet meríteni a régi tapasztalatokból, sőt idegesítőek számukra a régi stratégiák, ahol csak tudják kerülik is őket.
Itt nem a termék, hanem a történet van a középpontban, éppen ezért nem érzi a fogyasztó azt, hogy reklámot is befogad - mert befogadja és ez a lényeg!

A (tartalomfogyasztást megszakító) reklámok hatékonysága egyre rosszabb, az ilyen hirdetéseket elutasítók, vagy blokkolók száma egyre nő. A megoldás a szerkesztőségi tartalom és a hirdetés közti határ elmosása. Ahogy minden mást, ezt is lehet jól és rosszul is csinálni. Ha érdekes a történet, ügyes a történetmesélés, jól illeszkedik a szerkesztett tartalomba, akkor szeretni fogja a közönség. És csak akkor fogja szeretni. Hogyha egy álcázott hirdetés a tartalom amit készítünk és ordít róla hogy tartalom csak a látszat kedvéért készült köré, túlságosan direkt módon jelenik meg a márka, akkor nem lesz sikeres a törekvés.

Egy kiváló branded content kampányt (márkázott tartalom) azoknak a cégeknek lehet csinálni, akik ismerik a közönségüket, és önmagukat is. Tudják mit adnak, mire képesek és az kinek és miért jó! Tisztában vannak a saját célkitűzéseikkel, és értékeikkel, ismerik a márka fogyasztói táborát, vagyis pontosan meg tudják határozni a buyer personat, hogy mit akarnak mondani, kinek, és azt hogyan akarják elmondani. A jó branded content kampányok jelentik a reklámszakma jövőjét. Ehhez viszont olyan támogatókra van szükség, akik értik a szakmát és megfelelő stratégit tudnak választani a cégeknek a kommunikációjához!

Hódítsd meg az internet népét

LÉGY AZ EGYIK NYERTESE A BRANDER SOROZAT VÍRUSMARKETINGJÉNEK

Mutatjuk milyen lehetőségeid vannak:

TERMÉKMEGJELENÍTÉS

  • kis szelet a tortából
    • A szórakoztató tartalom kis részében jelenik meg a márka
    • Logó megjelenés az epizód végén a támogatók között
    • Tartalmi leírásban kattintható link a videó alatt
    Legkeresettebb

    TERMÉKINTEGRÁCIÓ

  • nagy szelet a tortából
    • A márka komolyabb szerepet kap
    • Logó megjelenés az epizód végén a támogatók között
    • Tartalmi leírásban kattintható link a videó alatt
    • Termékedet a sztoriba írjuk és megjelenik fizikálisan is / említést tesznek a szereplők szolgáltatásodról pl. "Menjünk már el XY sörözőbe..." vagy "Te mit iszol? - Nézd csak!"

    MÁRKÁZOTT SZÓRAKOZTATÁS

  • a torta
    • Bizonyos értelemben a márka lesz az úr, a szórakoztató tartalomnál még fontosabb a márka üzenete
    • Logó megjelenés az epizód végén a támogatók között
    • Tartalmi leírásban kattintható link a videó alatt
    • Termékedet nem a sztoriba írjuk hanem a sztorit írjuk köré - azaz főszerepben leszel
    • Kérésre forgatási helyszínként is tekintünk telephelyedre/üzletedre
    • Kiemelt figyelemmel a forgatókönyv teljes szövegezését egyeztetjük veled
    • Van lehetőséged nem csak részt venni, de hozzá is szólni a forgatási folyamatokhoz

    Kérdések merültek fel benned?

    A legáltalánosabbakra máris megadjuk a választ!

    Alex (Ficzere Béla) és Sanya (Mészáros Gábor) története már a premier napján töbezres nézettséget ért el az interneten! A két szereplő reklámgyártással foglalkozik, viccesen kalauzol minket a kreatív munka rejtelmeibe. Titkuk az, hogy a vak vezeti a világtalant. Az alap ötlet onnan jött, hogy a Brandernek szerettünk volna egy brandvideót, amiből egy 3 részes bemutatkozó lett, aminek az az ötlete hogy nincs ötlete. Alex (reklámmenedzser) és Sanya (Indiában diplomázott reklámguru) a szakmájukban elismert marketingesek, akik elakadtak az egyik felkérésnél. Amíg egymás kezét fogva lépnek egyet előre és kettőt hátra, meglátogatnak különböző helyszíneket, igénybevesznek szolgáltatásaokat, celebekkel, színészekkel, influenszerekkel találkoznak, sokszor úgy hogy észre sem veszik. A sorozat sikere a lazaságának, nyelvezetének és az ismert színészeknek/reklámarcoknak köszönhető.
    A forgató stáb alábbi szakemberekből áll: producer, gyártásvezető, forgatókönyvíró, rendező, vezető operatőr, operatőr "A" kamera, operatőr "B" kamera, focus puller "A" kamera, focus puller "B" kamera, hangmérnök, mikrofonos, felvételvezető, kameratechnikus "A-B" kamera, fénytechnikus, szkriptes, ingestáló, sminkes, fodrász, öltöztető, berendező, díszletes Opcionálisan elérhető: drón operatőr, jimmy jib, steadicam operatőr, fahrtmester Az utómunka stáb tagjai: vágó, rendező, hangmérnök, grafikus, vfx grafikus, gyártásvezető, fényelő, zenei rendező, zeneszerző Szereplők: színészek, statiszták Technika: helyszínbejárás után határozható meg. Casting cég
    Nem szükséges, de erősen ajánlott, ugyanis a reklámozó az, aki tisztában van a célcsoporttal és azzal, mit szeretne üzenni. A "Hogyan"-t pedig reklámszakembereink megfogalmazzák, ahhoz pedig szintén minden eszközünk a rendelkezésünkre áll hogy vizuálisan a legelőnyösebben kommunkáljuk a reklámozó márkáját, termékeit, helyszínét, szolgáltatásait.
    A Brander 2021-es "Alex és Sanya" sorozatnak már több, mint 100.000 nézője van a Youtube-on, emellett természetesen, szemelőtt tartjuk azt, hogy a reklámozó kikhez szeretne kommunikálni. Az online kampányokat a reklámozóval való egyeztetést követően állítjuk be és futtatjuk (demográfiai adatok, életkor, érdeklődési kör, viselkedés). Ahhoz szólunk, akihez érdemes, targetáljuk a sorozatot hogy elérjük a reklámozó célcsoportját! A reklámozó buyer persona-jának ismerése (megismerése) elengedhetetlen!