BRANDER
Tűnj ki a TÖMEGBŐL!
Betöltés, kérlek várj!
A hírlevélküldés 10 pontja
írta: BRANDER - 2021. május 12.

A hírlevélküldés 10 pontja

Az e-mailek és a hírlevelek ideje korán sem járt le! A mai napig az egyik leghatékonyabb marketingeszköz, azonnal elérheted vele a célközönséget, hiszen ma már szinte mindenkinek a telefonján ott van az applikáció, ami rögtön értesítést küld a bejövő üzenetekről. Jól konstruált hírlevelekkel hosszútávra felépítheted a márkád, emellett pedig folyamatos, közvetlen és személyes kapcsolatot tudsz ápolni a közönségeddel.


1. Mutatkozz be!

Minden kapcsolatfelvétel egy bemutatkozással kezdődik, miért lenne ez másként egy e-mail esetén? Azok az ügyfelek, akik az első levelet kapják tőled - még ha direkt feliratkozók is - szívesen fognak olvasni rólad és a cégedről néhány sort. Ne hagyd ki ezt a lehetőséget, hogy elmondd a szerinted legfontosabbakat magadról, ezzel a későbbi kommunikációt is sokkal személyesebbé teheted, hiszen már tudni fogják az olvasóid, ki ül a gép másik oldalán.


2. Építsd ki a bizalmat!

Legyél őszinte az olvasóiddal: mondd el konkrétan, hogy mit fognak kapni tőled: híreket, érdekességeket, és igen, ajánlatokat is - hiszen ebből élsz, ezt nem kell titkolnod. Tisztázd, hogy mikor mire számíthatnak, így nem érzik majd tolakodásnak a promócióidat sem, sőt, akár hálásak is lesznek érte.


3. Az emberhez is szólj, ne csak a céghez!

A szektorban felmerülő aktualitások természetesen érdekesek, ezeket célravezető is lehet belevenned egy-egy hírlevélbe, de nem szabad elfelejteni, hogy a leveleidet olyan emberek olvassák, akik a világ dolgai iránt is érdeklődnek. Legyen akár ez egy sorozatajánló, egy utazós blog, vagy a profilodba illő cikk (amennyiben lehet, a saját írásod), fontos, hogy veled ki is tudjon kapcsolódni a szakmai tartalmak mellett. Ha van lokális listád, akár helyi programajánlók is jöhetnek!


4. Adj értékes tartalmat!

Az ügyfeleid első sorban hasznos tartalmakért iratkoznak fel, ami persze az ajánlataidat is jelenti, de első sorban nem ezzel kell megkeresned őket, nap mint nap. Ne feledd, az e-mail-marketing egyik legfőbb célja a minél több konverzió, de van hogy az elérés az első számú cél amikor az a fontos, hogy a célzott felhasználóból követő legyen! Egy-egy e-mail ne csak direkt sales legyen, hanem értékes és/vagy érdekes tartalom is!


5. Legyél aktuális!

Karácsonyi kedvezmény, nőnapi akció, nyári programajánló - legyen akár csak egy kuponkód, akár érdekes összeállítás, az aktualitással csak növeled a hitelességed az olvasóid, és ezzel együtt a potenciális célcsoportod szemében.


6. Hirdesd magad többféleképpen!

Nem csak egyféle módja létezik annak, hogy a követőid tudtára add, mivel is foglalkozol és miben számíthatnak rád. Ahhoz, hogy a promócióid jó időben találják meg a célközönséget, biztosítanod kell őket róla, hogy értesz ahhoz, amit ajánlasz nekik. Ehhez az egyik jó út a saját blogodon keresztül vezet, ahol adott témáról rögtön a te gondolataidat olvashatja.


7. Szegmentálj

Lehetnek univerzális tartalmak is, amik mindenkinek szólnak (és jó is, ha vannak!), de egy rövid idő elteltével az olvasóid akaratlanul is táborokra szakadnak majd: aktívabbakra - passzívabbakra, vásárlókra - (még nem) vásárlókra. Nekik eltérő igényeik vannak és ezt eltérő tartalmakkal lehet a leginkább kiszolgálni. A legfontosabb kérdéseket mindig tartsd szem előtt: kinek, mit és milyen célból küldesz.


8. Törődj mindenkivel!

Ha már vásárolt, akkor azért, ha még nem, akkor azért! Az ő szándékukat és igényüket is tartsd szem előtt, és ennek megfelelően tarts kapcsolatot velük. Ha még csak ismerkedtek, információra van a leginkább szükségük. Ha döntés előtt állnak, megerősítésre. Ha pedig már az ügyfeleid, egyedi ajánlatokra és akár utólagos támogatásra is.


9. Mérj!

A tesztelés előtti fázis. Ha figyelmen kívül hagyod a számokat, olyan mintha sötétben tapogatóznál. Ahhoz hogy tudd, min kell változtatni (vagy éppen min nem), elengedhetetlen, hogy a mérőszámok alapján tervezd a következő kört. Ezek a visszajelzések, ha jól olvasod őket, kincsesbányaként fognak szolgálni, hiszen innen tudod meg, hogy mi az, ami a legjobban, és mi az, ami a legkevésbé jött be az olvasóidnak. Kiküldés időpontja, tárgysor, CTA-k helye, design - számos rejtett lehetőség a fejlődésre!


10. Tesztelj!

Általában senki sem tudja elsőre mi a legjobb út a célközönségéhez, és ezzel nincs is semmi baj. Ha kielemezted a mérőszámokat, a további kérdésekre a tesztelés fogja megadni a választ, attól függően, hogy milyen lehetőségeid és mennyi ráfordítható időd és energiád van. Érdemes az alábbiak változtatásával rendszeresen, újra és újra mérni a közönség érdeklődését: feladó, tárgy, design, hosszúság, tartalom, sales pontok, CTA-k.


Egy hírlevél esetén sosem maga az értékesítés a cél, sokkal inkább az, hogy a nagy egész, vagyis a komplett marketingstratégiád részét képezze egy-egy ilyen írás. Azt is szem előtt kell tartanod, hogy minden egyes levélnek kidolgozott tartalmi felépítése legyen, és érdemes kihasználni a lehetőséget, hogy ezzel a marketingeszközzel hosszabb, értékes tartalmakat tudsz megosztani a követőiddel. Legyen szó akár direkt sales-ről, akár informatív anyagok gyűjteményéről, ne hagyd figyelmen kívül az aranyszabályt: Olyan tartalmat adj, amitől az olvasó gazdagabbnak érzi magát!


Ha szeretnél többet megtudni arról, milyen lehetőségeid vannak a piacon, keress bennünket bizalommal!

BRANDER.hu

Korábbi bejegyzések


Influenszer marketing
írta: BRANDER - 2021. április 21.